Training & Coaching

Betho Training en Ontwikkeling (BTO) heeft zijn aanbod versterkt door het geven van training, coaching en afname van assessments. Een speciaal trainingslokaal is gebouwd om de klanten zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen naar (terugkeer tot) de arbeidsmarkt!

De vraag voor een training of coaching komt vanuit de klant zelf, werkbegeleiders vanuit de BTO of klantmanagers activering van GR de Bevelanden. Het aanbod bestaat uit de Succestraining, Powertraining, jobcenter en afname assessments.

Wat houdt het in?

  • De Succestraining is een 3-wekelijkse training van 3 dagen. De training wordt doorlopend gegeven. Hierin leert de klant alles wat te maken heeft met het solliciteren en presenteren conform de arbeidsmarkt. Dit natuurlijk met een positieve insteek. Tijdens deze training maken we een goed CV en motivatiebrief; bespreken we hoe te presenteren; bespreken we de meest gestelde vragen tijdens een sollicitatiegesprek; we leren hoe gedachten om te buigen van de werkgever en nemen social media door. Tevens neem ik een assessment af waaruit naar voren komt welke branche het beste bij de klant past. Hieruit komt ook naar voren hoe de klant momenteel in het leven staat en wat hierin de leerdoelen kunnen zijn. Aan het einde van de training volgt een individueel gesprek met de klant waarna een adviesrapportage naar de opdrachtgever wordt verstuurd.
  • De Powertraining is een 6-wekelijkse training van 6 dagdelen en ook nog een terugkomdag. Deze training wordt gegeven in Wilhelminadorp vanwege de ambiance en ‘rust’. Dit is een speciaal ontwikkelde training om mensen weer (terug) in hun kracht te zetten. De klanten leren naar zichzelf en hun manier van communiceren te kijken. Deze training is uitermate geschikt voor mensen die onzeker zijn, faalangst hebben en/of zeer sensitief zijn. Klanten dienen hier volledig voor open te staan want in de spiegel kijken is niet altijd even makkelijk!
  • Elke donderdagmiddag is het leslokaal én het werkplein bij De Betho geopend voor het jobcenter. Het jobcenter ondersteunt de klanten om actie te ondernemen in het solliciteren. Ze kunnen (extra) hulp krijgen om een goede brief en CV te maken, en ze hebben de gelegenheid te zoeken naar vacatures. Er zijn computers beschikbaar. Tevens wordt elke week een vacaturekrant gemaakt zodat klanten gelijk aanbod hebben. Het WSP van GR de Bevelanden ondersteunt hierin waardoor ook projecten vanuit de gemeente inzichtelijk zijn evenals de vacatures die jobhunters binnenhalen.
  • Los van de Succestraining kan de assessmenttest ook individueel worden afgenomen. Na afname wordt de test besproken en schrijf ik een adviesrapportage naar de opdrachtgever.

 

 

Door bovenstaand aanbod wordt er, naast de werkvloer, op diverse manieren gewerkt om de klanten op een positieve manier te stimuleren werkzaam te zijn op de arbeidsmarkt zodat ze niet meer afhankelijk zijn van een uitkering of afhankelijk gaan worden van een uitkering. De klanten geven aan dat de training ze ‘een boost’ geven om gemotiveerder aan de slag te gaan! De korte lijnen met de werkvloer in samenspraak met de trainingen lijkt een gouden zet te zijn waardoor de uitstroom richting werk wordt vergroot!

Stimulerende groet,

Patricia van de Velde

 

 

Concept, ontwerp & creatie; Wigman Van Dijk